Pályázatok

NKA - arculattervezés - 2013

Pályázati azonosító: 3535/00380

A pályázati támogatásnak köszönhetően a múzeumban két területen nyílt lehetőségünk jelentős fejlesztésre.

1.Honlaptartalom fejlesztése – önálló honlap elkészítése

A honlap tartalom fejlesztése az első, önálló, saját arculati tervvel ellátott honlap megvalósítását jelentette. Intézményünk 2012. december 31-ig a Nógrád Megyei Múzeumi Szervezet tagmúzeumaként működött. Nem rendelkeztünk önálló arculattal, marketingtevékenységgel, az internetes elérhetőségünk a múzeumi szervezet statikus honlapján való megjelenést tette csupán lehetővé.  Az informatikai háttér elkészítése az alábbi egységekre vonatkozott. Egyedi, dinamikus honlap tervezése teljes adminisztrációs rendszerrel, valamint felhasználó- és Google barát honlap, mely tartalmazza a Google irányelvek szerinti honlap-felépítést, kulcsszavak beépítését a honlapba, keresőbarát URL-ek használatát, továbbá egyedi tartalomkezelő rendszer beépítése, hogy a honlapon elérhető tartalom önállóan frissíthető legyen.

A szakmai anyagok elkészítése tartalmazta a Kubinyi Ferenc Múzeum és a Forgách-kastély épületének történeti ismertetését, az állandó kiállítások ismertetőit. A honlapról linkajánlóban elérhetőek a turisztikai vonzáskörzetbe tartozó Hollókő és Ipolytarnóci Ősmaradványok Emlékpark internetes honlapjai, ezzel is kiemelve a szécsényi múzeum központi turisztikai szerepét. A honlap 2013. október hónapban készült el. Webcím:kubinyimuzeum.hu 

A statisztikai eredmények azt mutatják, hogy eddig 874 látogatója volt oldalunknak, és 4.466 oldalmegtekintést regisztráltunk.

2. Reklámanyag, kiadványok elkészítése:

Kommunikációs csatornáink másik nagy területe a múzeumról szóló papíralapú reklámanyagok és kiadványok elkészítésével nyíló lehetőségek. Így tudjuk biztosítani, hogy a múzeummal kapcsolatos információk a lehető legszélesebb rétegekhez is eljussanak.

A szűkebb környezetünkben élő, különböző korosztályú lakosságot kívánjuk elérni rendezvényeinkkel, programjainkkal, valamint az országos viszonylatban is kiemelt jelentőségű múzeumunkat, az itt folyó tudományos-kutatómunkát és eredményeit a szakmai közönség felé is szeretnénk bemutatni.

A szervezeti átalakítás által létrejött, önállóan működő intézmény a sikeres kommunikációs és marketing tevékenység által a pályázati támogatásnak köszönhetően megteremtette saját arculatát, imázsát. Az ismertség és felismerés növelésével potenciális látogatószám emelkedést értünk el – mintegy 30%-kal nőtt a múzeumlátogatók száma 2013. évben az előző évihez képest – amellett, hogy az intézményünkről a lehető legszélesebb körben nyújtottunk információt. 2012. évben 8.500 fő volt a látogatók száma, 2013. évben 11.770 fő látogató jött el hozzánk. A marketingtevékenység fejlesztése során elkészült leporelló, szóróanyag és kiállítás-vezető, valamint az önálló arculatú honlap eredményessége tehát így számszerűsítve is mérhető.